Tuesday 12 June 2012

Nizar Angkat Bendera Putih. Daulat Tuanku Sultan Johor.

Akhirnya, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin bekas Menteri Besar Perak dan juga merupakan Timbalan Persuruhjaya PAS Perak sedia memohon kemaafan daripada Sultan Johor, DYMM Sultan Ibrahim Sultan Iskandar.

"Selepas Sultan Johor menyatakan bahawa elok saya memohon kemaafan kepada rakyat Johor, hari ini saya ingin menyatakan seikhlas hati bahawa saya ingin sangat untuk mohon kemaafan kepada Sultan Johor sendiri”.

"Tweet saya adalah pandangan peribadi dan umum daripada seorang rakyat biasa tanpa ditujukan kepada mana-mana pihak... ini yang perlu diperjelas kepada Sultan Johor supaya tiada lagi spekulasi dan salah faham selepas ini,".

Dimaklumkan bahawa pihak Polis telah menerima sebanyal 46 laporan dan keterangan telah pun diambil. Pertikaian mengenai bidaan plat kenderaan WWW1 ini telah menyebabkan kes Nizar ini disiasat mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948.

Bagi MS, Nizar sebenarnya tidak gentar akan dakwaan berkenaan namun gemuruh melihat semangat rakyat negeri Johor dalam Himpunan Taat Setia, 10 Jun yang lalu. Lautan manusia yang membanjiri Istana Pasir Pelangi jelas membuktikan tomahan Nizar adalah kosong semata-mata.

Rakyat Johor terang bersuluh sayang dan setia akan DYMM Sultan Johor, namun siapa pula yang sanggup berada bersama Nizar?
 
Tindakan Sultan Johor meletakkan plat WWW 1 yang dibida Tuanku yang berharga 10 kali ganda daripada Satrio Neo Tuanku, jelas menunjukkan betapa Tuanku Sultan mengiktiraf dan mengangkat kereta buatan nasional.
Titah DYMM Sultan Johor untuk renungan bersama.

“Saya ada permintaan. Saya nak rakyat saya semua bersatu, tak kira kaum, mesti bersatu. Bersatu kita kuat, bercerai kita runtuh,”.

Daulat Tuanku.


p/s: Benarlah, terlajak perahu boleh diundur.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...