Saturday 12 January 2013

Himpunan Korup Gagal #HKR #KL112


Respon daripada yang hadir harini dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat HKR #KL112 kelihatan puas. Bangga bahawa apa yang mereka lakukan harini berjaya. BN dikatakan telah hapus. UMNO telah musnah.

Lagi tersenyum puas apabila setiap peserta yang turut bersama-sama dalam HKR harini boleh membuat tuntutan sebanyak RM150, wang upah daripada penganjur. Senyum bertambah lagi lebar.

Terima Upah RM150?

Hebat penganjur. RM150 X 1,000,000? Tak mengapa, banyak bajet lebih. Tak sampai sasarankan? Bukan apa, Stadium Merdeka hanya mampu menampung 30,000 orang. Yang jelas tak sampai 10% daripada jumlah yang disasarkan. Sedangkan jumlah penduduk Malaysia pada hari ini sudah hampir 30 juta orang. 

Dah dapat upah, masuk tabung sini pulak?


Menukar Kerajaan? Menukar bendera? Menukar sistem? Ketaksuban politik, keterbukaan pluralisme agama, tidak faham sejarah bahkan tidak tahu bersyukur. Korup sendiri dibutakan. Inilah sebenarnya malapetaka. 


Sudahlah. Adakah kalian mampu menidakkan setiap apa yang telah diusahakan dan diberikan oleh Kerajaan hari ini? Mudah untuk menjatuhkan tetapi tidak bagi membina apatah lagi mempertahankan sebuah kemerdekaan.



p/s: Ada jugak yang bawak budak-budak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...